Τεχνητή νοημοσύνη: Πώς χρησιμοποιείται στις επιχειρήσεις;

4 Απριλίου, 2024

Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη (AI) με διάφορους τρόπους σε ένα ευρύ φάσμα τομέων – όπως την εξυπηρέτηση πελατών, την κυβερνοασφάλεια και την παραγωγή περιεχομένου – προκειμένου να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητά τους, να εξοικονομήσουν χρόνο και να ενισχύσουν την ανάπτυξή τους. Με τις συνεχείς εξελίξεις, η τεχνητή νοημοσύνη γίνεται γρήγορα ένας πολύτιμο εργαλείο για τις εταιρείες σε όλους τους κλάδους. Ας δούμε αναλυτικά όλους τους τρόπους με τους οποίους οι επιχειρήσεις αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη. 

Τι είναι η τεχνητή νοημοσύνη 

Πριν εξετάσουμε πώς οι τεχνολογίες AI επηρεάζουν τον επιχειρηματικό κόσμο, είναι σημαντικό να δούμε τον ορισμό. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι ένας ευρύς όρος που αναφέρεται σε κάθε τύπο λογισμικού που εμπλέκεται σε ανθρώπινες δραστηριότητες – συμπεριλαμβανομένης της μάθησης, της στρατηγικής και της επίλυσης προβλημάτων.

Παρόλο που η τεχνητή νοημοσύνη δυσκολεύεται αυτή τη στιγμή να ολοκληρώσει εργασίες κοινής λογικής – δηλαδή καθημερινές απλές δραστηριότητες που δεν απαιτούν πολύπλοκες διαδικασίες – είναι ικανή να επεξεργάζεται και να αναλύει πλήθος δεδομένων πολύ πιο γρήγορα από ό,τι ένας ανθρώπινος εγκέφαλος. Το λογισμικό αυτό μπορεί στη συνέχεια να δημιουργήσει σύνθετες πορείες δράσης και να τις παρουσιάσει στον άνθρωπο με έναν κατανοητό τρόπο. 

Οι τάσεις ΑΙ στις επιχειρήσεις

Η τεχνητή νοημοσύνη περιλαμβάνει πολλά και διάφορα εργαλεία τα οποία προσφέρουν διαφορετικές λύσεις ανάλογα με τις ανάγκες του χρήστη. Μερικές από τις πιο δημοφιλείς τάσεις ΑΙ στις επιχειρήσεις είναι οι εξής: 

  • Generative AI: Μια τάση της τεχνητής νοημοσύνης είναι η λεγόμενη «Generative AI», ένας τύπος ΑΙ που εκπαιδεύεται από μία πληθώρα δεδομένων για να παράγει νέο περιεχόμενο σε διάφορες μορφές, όπως κείμενο, εικόνες, κώδικά και άρθρα. Το πιο γνωστό εργαλείο ΑΙ για παραγωγή κειμένου είναι το δημοφιλές ChatGPT. 
  • Νatural language processing (NLP): Η Natural Language Processing (NLP) είναι ένας τύπος ΑΙ για την επεξεργασία δεδομένων ομιλίας και γλώσσας. Χρησιμοποιείται σε εφαρμογές όπως οι διαδικτυακοί βοηθοί, τα αυτόματα συστήματα απάντησης ερωτήσεων, η αυτόματη μετάφραση, η αναγνώριση ομιλίας, η σύνθεση ομιλίας και η ανάκτηση πληροφοριών.
  • Machine learning: Η μηχανική εκμάθηση (machine learning) χρησιμοποιείται κυρίως για την γρήγορη επεξεργασία δεδομένων μεγάλης ποσότητας. Αυτοί οι τύποι AI είναι αλγόριθμοι που «μαθαίνουν» με την πάροδο του χρόνου. Με όσο περισσότερα δεδομένα τροφοδοτείται ένας αλγόριθμο μηχανικής μάθησης, τόσο περισσότερο βελτιώνεται το μοντέλο. 
  • Deep learning: Η βαθιά εκμάθηση είναι μια ακόμη πιο συγκεκριμένη εκδοχή της μηχανικής μάθησης, που βασίζεται σε νευρωνικά δίκτυα, που αφορά τον λεγόμενο «μη γραμμικό συλλογισμό». Η βαθιά εκμάθηση είναι σημαντική για την εκτέλεση πιο προηγμένων λειτουργιών, όπως τον εντοπισμό απάτης, την οποία φέρνει εις πέρας αναλύοντας ένα ευρύ φάσμα παραγόντων ταυτόχρονα.

Πώς χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις την τεχνητή νοημοσύνη 

Εξυπηρέτηση πελατών 

Η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά σημαντικά στον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις αλληλοεπιδρούν με τους πελάτες τους. Τα εργαλεία ΑΙ εντοπίζουν σχετικές πληροφορίες και βελτιώνουν την εμπειρία των πελατών, προσφέροντας ταχύτερους χρόνους απόκρισης, διαθεσιμότητα και υποστήριξη 24/7, καθώς και προσφορές προσαρμοσμένων λύσεων με βάση συγκεκριμένες ανάγκες. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ΑΙ στην εξυπηρέτηση πελατών είναι τα chatbots που υποστηρίζονται από τεχνητή νοημοσύνη, τα οποία χρησιμοποιούν την NLP και τη μηχανική εκμάθηση για να επικοινωνούν με πελάτες σε πραγματικό χρόνο.

Κυβερνοασφάλεια

Καθώς το κυβερνοέγκλημα γίνεται όλο και πιο εκλεπτυσμένο, οι ειδικοί της ασφάλειας χρειάζονται πιο προηγμένη τεχνολογία για να εντοπίζουν και να μειώνουν τον κίνδυνο των πιθανών απειλών. Έρευνα της IBM σε 1.000 IT και ειδικούς στην κυβενοασφάλεια έδειξε ότι το 64% των συμμετεχόντων έχουν ήδη εφαρμόσει εργαλεία ΑI για να ενισχύσουν την προστασία των εταιρειών τους. Τα συστήματα AI μπορούν να αναγνωρίσουν μία κυβερνοεπίθεση παρακολουθώντας μοτίβα από την εισαγωγή δεδομένων, στα οποία ανατρέχουν για να βρουν την «τρύπα» και να βοηθήσουν την επιχείρηση να αποτρέψει αντίστοιχες μελλοντικές απειλές. 

Ψηφιακοί προσωπικοί βοηθοί

Η τεχνητή νοημοσύνη δεν αφορά μόνο τους πελάτες μιας επιχείρησης, αλλά και τον τρόπο λειτουργίας της εσωτερικά. Τα εργαλεία AI μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως προσωπικοί βοηθοί για να βοηθήσουν στη διαχείριση των email, του ημερολογίου, του προγράμματος ενός εργαζόμενου, ακόμη και στην παροχή συμβουλών για τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών. 

Παραγωγή περιεχομένου 

Οι δημιουργοί περιεχομένου στρέφονται όλο και περισσότερο σε εργαλεία Generative AI για να εξοικονομήσουν χρόνο και να βελτιώσουν την ποιότητα του περιεχομένου. Εργαλεία όπως το ChatGPT, το Google Bard και το Jasper, επιτρέπουν στους χρήστες να εισάγουν οδηγίες για να δημιουργήσουν γρήγορα νέο γραπτό περιεχόμενο, όπως ανακοινώσεις, περιγραφές, emails ή blog posts. Φυσικά, το περιεχόμενο που έχει παραχθεί από εργαλεία AI δεν είναι έτοιμο προς δημοσίευση, καθώς απαιτείται ο έλεγχος και η επεξεργασία από ανθρώπινο παράγοντα για να διασφαλισθεί ότι το κείμενο συμφωνεί με τις γραμμές τις επιχείρησης.

Συστήματα πληροφορικής 

Τα τελευταία χρόνια, η τεχνητή νοημοσύνη έχει γίνει πολύ διαδεδομένη στην τεχνολογία πληροφορικής (ΙΤ). Η τεχνητή νοημοσύνη επιτρέπει στις ομάδες ΙΤ να ενσωματώνουν πολλαπλά, ξεχωριστά εργαλεία πληροφορικής χρησιμοποιώντας μια κεντρική πλατφόρμα, η οποία βοηθά τις επιχειρήσεις να διαχειρίζονται πιο αποτελεσματικά το συνεχώς διευρυμένο τοπίο πληροφορικής. Έτσι, οι ομάδες ΙΤ μπορούν να αποτρέπουν ή να ανταποκρίνονται γρηγορότερα σε επιβραδύνσεις και διακοπές λειτουργίας των συστημάτων, κάτι που βελτιώνει τις καθημερινές επιχειρηματικές διαδικασίες.

Τεχνητή νοημοσύνη: Ένα ισχυρό εργαλείο για τις επιχειρήσεις 

Ενσωματώνοντας την τεχνητή νοημοσύνη, μία επιχείρηση μπορεί να εξοικονομήσει χρόνο, να αξιοποιήσει σύνθετα δεδομένα για βελτιωμένη λήψη αποφάσεων και να βοηθήσει τα μέλη της ομάδας να επικεντρωθούν σε πιο στρατηγικές προτεραιότητες. Τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης τροφοδοτούνται από την ανθρώπινη τεχνογνωσία, γι’ αυτό η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης δεν σημαίνει ότι μια επιχείρηση ελαχιστοποιεί την ανθρώπινη παρουσία. Αντί για αυτό, οι εργαζόμενοι μπορούν να αξιοποιήσουν τα εργαλεία AI για να ενισχύσουν την παραγωγικότητά τους.

Μία επιχείρηση έχει χιλιάδες ανάγκες και η βελτίωση των διαδικασιών και της απόδοσης σε όλο το φάσμα των λειτουργιών της μπορεί να αποτελέσει δύσκολο άθλο. Γι’ αυτό, η ομάδα από επαγγελματίες της GoJack είναι η κατάλληλη για να υποστηρίξει την επιχείρησή σας, με την τεράστια εμπειρία τους στη συμβουλευτική επιχειρήσεων. Επικοινωνήστε μαζί μας για να συζητήσουμε τις ανάγκες σας και να βρούμε τους τρόπους που θα βοηθήσουν την επιχείρησή σας να αναπτυχθεί και να αντιμετωπίσει τις σύγχρονες προκλήσεις με επιτυχία!

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΈδρα
ΤΟΠΟΘΕΣΙΕΣΠου Θα Μας Βρείτε
https://gojack.gr/wp-content/uploads/img-footer-map-1.png
ΣΥΝΔΕΣΜΟΙΑκολουθήστε Μας
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΈδρα
ΤΟΠΟΘΕΣΙΕΣΠου Θα Μας Βρειτε
ΣΥΝΔΕΣΜΟΙΑκολουθήστε Μας